Blog


Website-uri Multipage vs Landing Page


Website-uri Multipage vs Landing Page – Argumente Pro și Contra



Tot ce trebuie să știi pentru a face alegerea corectă, în funcție de domeniul tău de activitate


Alegerea între landing-page și multi-page poate fi dificilă, dacă nu înțelegem cu exactitate avantajele și dezavantajele fiecărui tip în parte. Mai întâi, trebuie să stabilim ce fel de conținut ai dori să oferi prin intermediul site-ului: este acesta rapid și ușor de navigat sau ai foarte mult conținut ce necesită o poziționare strategică, pentru ca utilizatorii să îl poată accesa?

Aceste aspecte pot fi determinate odată cu înțelegerea argumentelor pro și contra a tipului pentru care optezi, așa că, să începem!


WEBSITE LANDING PAGE


Pentru început vom defini conceptul, pentru a putea fi mai ușor de abordat.


Un landing page este, de fapt, pagina pe care aterizează utilizatorii în urma unui click pe un ad, un email sau o ofertă. Specific landing page-ului este faptul că acesta impune o singură opțiune de a trece la acțiune și nu oferă utilizatorului mai multe variante, pentru a nu-l bulversa ori distrage de la conținutul esențial. De asemenea, acesta creează o ofertă completă și coerentă, ce poate fi accesată printr-un buton call-to-action, vizibil, ușor de accesat și care nu lasă loc de dubii.


Acest tip de website elimină orice zgomot de interfață, concentrând atenția utilizatorului asupra celui mai important conținut.


Argumente pro, pentru alegerea unui Landing page


Sporește atenția utilizatorilor - atunci când nu suntem nevoiți să procesăm mai multe informații, imagini, culori sau sunete în același timp, calitatea atenției noastre crește.


Crește rata conversiilor - pentru companiile care vând un singur produs sau serviciu, o singură pagină este suficientă pentru a-l prezenta. Suntem în secolul vitezei, iar oamenii nu au, de obicei, răbdare sau timp pentru a parcurge mai multe pagini, pentru obținerea unui simplu produs.


O experiență de navigare mai facilă -neavând mai multe variante de click, experiența utilizatorilor pe site-ul nostru va fi mult mai ușoară, mai ales de pe telefoanele mobile (este o realitate bine cunoscută aceea că accesăm internetul, preponderant, folosind telefonul mobil).


Dezvoltare și mentenanță mai ușoară -actualizarea și întreținerea unei singure pagini se face mai ușor decât să ai grijă de mai multe, nu-i așa?


Argumente contra, pentru alegerea unui Landing page


Utilizare inferioară a motorului de căutare (SEO) - optimizarea unui site web de tip landing page poate fi dificilă, din cauza faptului că aveți mai puțin spațiu pentru a vă juca cu termenii-cheie și meta tag-uri.


Lungime limitată - prin faptul că sunteți nevoit să concentrați tot conținutul site-ului dumneavoastră într-o singură pagină, riscați să omiteți aspect importante ale acestuia sau să nu vă faceți bine înțeleși.


Focalizare îngustă - site-urile cu un design de tip landing page sunt dedicate pe un singur subiect, produs sau serviciu. Dacă veți dori, la un moment dat, să vă extindeți, puteți deruta utilizatorii prin supraaglomerarea paginii ori crearea alteia.



WEBSITE MULTIPAGE


Site-urile cu un design de tip multipage reprezintă o variantă mai tradițională, care a fost mult tip standardul industriei până să apară proiectări mai simple (Landinpage), însă există situații în care alegerea Multipage vă poate crește numărul de utilizatori și client, mai eficient decât ar face-o un Landing page.

Acest tip este potrivit site-urilor care oferă mai multe genuri de produse și servicii și al căror conținut nu poate fi limitat într-o singura pagină.


Argumente PRO pentru alegerea unui Multipage


Capacitate nelimitată de modificare a mărimii - posibilitatea de a vă extinde pe piețe noi și de a adăga constant articole în portofoliul deja existent.


Potențial SEO excelent - datorită abilității de a targeta diferiți termini cheie pentru fiecare pagină, design-ul Multipage vă permite să vă clasați mai sus în motoarele de căutare google cu mai multe fraze cheie. Asta înseamnă să aveți mai multă flexibiltate când vine vorba de SEO.


Ușurință în utilizare - deși site-urile web cu design de tip Landingpage pot fi ușor de utilizat, majoritatea știu să își găsească o cale, folosind un meniu de navigație traditional, atât timp cât acesta este bine structurat.


Flexibilitate în prezentare -având la dispoziție mai multe pagini, vă puteți prezenta produsele sau serviciile mai detaliat și mai complex, oferind toate explicațiile necesare.


Argumente CONTRA pentru alegerea unui Multipage


Multe pagini de actualizat și întreținut - spre deosebire de un Landing page, Multipage necesită mai multă atenție, investiție financiară și timp, pentru mentenanță și dezvoltare.


Mulți distractori - un design de tip Multipage oferă, uneori, prea multe variante utilizatorilor, ceea ce îi poate distrage sau chiar oblige să părăsească site-ul (prin supraaglomerare).


Mai puțin potrivit pentru dispozitivele mobile - navigarea pe un site web de tip Multipage poate fi o experiență frustrantă dacă utilizați un telefon mobil, în special când nu există meniuri pe mai multe niiveluri.



Așadar, în funcție de tipul site-ului dumneavoastră, produselor și serviciilor pe care le oferiți, dar și a obiectivelor pe care vi le-ați stabilit pe termen lung, puneți în balanță ceea ce vă oferă tipul Landing page, respectiv cel Multipage , și alegeți-l pe cel care vi se potrivește. În caz că întîmpinați dificultăți, specialiștii noștri vă vor oferi cu drag, mai multe informații detaliate.

Tu faci diferența

Serviciile Noastre